Cu o zi înainte de verdictul justiţiei cu privire la dosarul penal pe care îl are, Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, şi-a prezentat poziţia şi planurile pentru perioada următoare, unele pe termen chiar foarte lung. Dacă instanţa îl condamnă, Fenechiu rămâne fără fotoliu, dar, de bunăvoie, demisia nu şi-o dă. Ministrul Transporturilor a devenit vocal după o perioadă de tăcere, impusă după răsunătoarea licitaţie în care a vândut CFR Marfă principalului concurent de pe piaţa transporturilor feroviare.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vrea să înlocuiască Magistrala 6 de metrou cu un proiect suprateran, deoarece costurile estimate pentru realizarea legăturii între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni sunt enorme, iar pasagerii puţini. „1,2 miliarde de euro cât este estimarea pentru această Magistrală 6 mi se pare o sumă uriaşă şi nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă”, a spus Fenechiu. Potrivit acestuia, numărul maxim de călători este dat de pasagerii aeroportului. „Dacă faceţi o comparaţie cu nivelul de pasageri pe care îl are pe un tronson similar Metrorex, veţi vedea că este de vreo 100 de ori mai mare”, a explicat Relu Fenechiu într-o conferinţă de presă, precizează Agerpres.
Deşi situaţia este „uşor delicată”, întrucât există un contract cu japonezii, şeful de la Transporturi a spus că vrea să propună Executivului înlocuirea Magistralei 6 cu un proiect suprateran, care este de zece ori mai ieftin.
Măsuri pentru CFR Călători
Ministrul Transporturilor a prezentat şi măsurile pe care le are în vedere pentru redresarea CFR Călători. „Situaţia companiei este una foarte proastă, datoriile ei sunt uriaşe, din activitatea proprie compania sub nici o formă nu poate fi revitalizată. Suntem într-o situaţie asemănătoare cu cea care a fost la CFR Marfă”, a spus Fenechiu.
Propunerile cu care aces