Cu datorii de peste 1 miliard de lei și datorii la fel de mari, la nivelul lui 2012, CFR Călători se află într-o situație "foarte proastă", iar una dintre soluțiile pe care le are în vedere ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, este privatizarea companiei. Sursa: CFR Călători
Alte variante avute în vedere de șeful de la Transporturi pentru redresarea companiei CFR Călători este creșterea subvenției la nivelul celei acordate în 2011 sau recapitalizarea societății. Recapitalizarea se poate face în două moduri. Primul vizează un efort bugetar, iar, dacă statul nu va avea destui bani, se poate apela la un împrumut, aceasta fiind a doua soluție propusă în acest sens de Relu Fenechiu.
"Va trebui să găsim o soluţie de ajutor financiar pentru CFR Călători. Propunerea pe care o voi face Guvernului va fi readucerea subvenţiei la valoarea din 2011, plata facilităţilor restante către CFR Călători şi o recapitalizare a acestei companii. Dacă nu există soluţii în buget pentru recapitalizare, voi propune un credit pentru această companie, pentru a o aduce pe linia de plutire, în paralel cu eficientizarea activităţii. Eficientizarea activităţii, deocamdată, din cauza faptului că nu avem posibilitatea achiziţionării unor rame performante, va însemna doar ieşirea de pe secţiile pe care avem cele mai mari pierderi. După aceea avem două variante: ori o recapitalizare anul viitor, împreună cu accesarea unor fonduri europene, pentru achiziţionarea de rame performante, ori găsirea unei soluţii de privatizare sau asociere cu o capitalizare privată a acestei companii", a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, într-o conferință.
Recent, CFR Călători a publicat un anunţ pe site-ul de achiziţii publice, prin care anunța că doreşte să achiziţioneze servicii financiare de acordare a unui credit bancar pentru refinanţarea unei linii de credit în val