Vânzarea fabricii Europharm Braşov este coordonată de la Londra, iar managementul gigantului britanic crede că va avea nevoie de maximum şase luni să ajungă la un acord cu viitorul cumpărător.
Pascal Prigent, directorul general al GlaxoSmithKline (GSK) România, spune că este optimist în legătură cu găsirea unui cumpărător pentru fabrica de la Braşov şi s-a declarat surprins de cât de rapid a fost contactat de investitori după anunţul de săptămâna trecută.
Gigantul farmaceutic britanic a decis ca fabrica să iasă din reţeaua sa de producţie, într-un anunţ şoc care a amintit de plecarea surprinzătoare a Nokia de la Cluj, chiar dacă avea o afacere de
1,6 mld. euro şi profit de 43 mil. euro.
Dacă nu va găsi un cumpărător, 20% din producţia de medicamente a României va dispărea peste noapte, 254 de joburi s-ar pierde, iar din exporturi s-ar şterge peste 50 mil. euro.
Anul trecut, Europharm a avut o cifră de afaceri de 104 mil. euro şi un profit de 11 mil. euro.
„Nu vom fi lacomi şi nu vom cere prea mulţi bani. Dacă vorbim de un proiect bun şi ieftin, nu este dificil să vinzi. Dacă nu vom reuşi să vindem va însemna că nimeni nu are nevoie de capacitate de forme orale solide, dar sunt companii interesate să se extindă în Europa“, a spus Prigent într-un interviu acordat Ziarului Financiar.
Grupul britanic GSK a cumpărat fabrica Europharm la sfârşitul anilor ‘90 de la omul de afaceri Mihai Miron.
„Au fost oameni care ne-au contactat pentru informaţii. Vrem să facem acest exit pentru a reduce capacitatea, dar vrem (…) ca închiderea să fie ultima alternativă la care apelăm, ceea ce înseamnă că vom fi flexibili cu potenţialii cumpărători. (…) Credem că avem şanse bune să vindem, iar interesul în această etapă este semnificativ.“
Anunţul GSK a fost cu atât mai surprinzător cu cât în ur