Grupul francez Carrefour plănuieşte să îşi extindă operaţiunile din Brazilia şi China, iar în prezent încă pune la punct detaliile planului ce urmează a fi făcut public la începutul anului viitor, potrivit Financial Times care citează preşedintele şi directorul executiv al grupului, Georges Plassat.
“Ratele noastre de creştere din aceste regiuni sunt insuficiente. Lucrăm la o strategie; acestea sunt ţări mari şi oferă multe posibilităţi. Sper ca planul să fie gata la începutul anului viitor”, spune Plassat în primul său interviu acordat unei publicaţii în limba engleză de la numirea în funcţie.
Brazilia şi China sunt pieţele cu numărul doi şi respectiv cinci după vânzări. Dacă vânzările în America Latină - inclusiv Argentina – au avansat cu 14% anul trecut, cele din Asia – ce includ Taiwan şi India – au scăzut cu 10 procente.
Plassat spune că declinul poate fi pus pe seama încetinirii ritmului de creştere al economiei chineze pe de-o parte şi pe seama schimbării liderului pe de alta.
De la venirea sa la conducerea Carrefour în urmă cu un an Plassat a realizat o analiză la sânge a businessului pentru identificarea problemelor. Astfel s-a luat decizia ieşirii de pe o serie de pieţe. Pe lista se afla şi România – potrivit informaţiilor din piaţă - însă datele nu au fost confirmate niciodată de companie. Mai mult, nici în acest interviu Plassat nu dă detalii despre pieţe de pe care ar putea ieşi.
Plassat a fost adus la conducerea Carrefour după o perioadă dificilă pentru retailerul cu afaceri de zeci de miliarde de euro anual.
Grupul francez Carrefour plănuieşte să îşi extindă operaţiunile din Brazilia şi China, iar în prezent încă pune la punct detaliile planului ce urmează a fi făcut public la începutul anului viitor, potrivit Financial Times care citează preşedintele şi directorul executiv al grupului, Georges Pla