Acum trei ani, danezilor le-a venit o idee: ce-ar fi ca bacalaureatul să se dea online, de pe tabletă sau laptop? Zis şi făcut. S-au ales 14 licee-pilot şi s-a pus în aplicare planul.
În toamnă, Ministerul Copiilor şi Educaţiei de la Copenhaga a publicat raportul, concluzionând că experimentul a fost un succes deplin. Tina Nedergaard, titulara portofoliului ministerial, spunea la acea vreme nişte lucruri de bun simţ: „Internetul este o parte integrantă a vieţii şi educaţiei de zi cu zi a elevilor, aşa încât inovaţia noastră a venit în mod firesc. Prin urmare, vom continua experimentul şi în anii viitori." Începând din acest an, toate liceele au putut să-şi aleagă forma în care organizează bacalaureatul, tradiţional sau online, cu singura condiţie ca, în cazul variantei online, să se asigure că toţi copiii beneficiază de condiţii tehnologice egale.
Ideea a fost cu adevărat revoluţionară. Nici vorbă, spune un fost ministru al educaţiei, Bertel Haarder: „Nu revoluţie, ci evoluţie. Examenele trebuie să reflecte viaţa de zi cu zi din sala de clasă, iar aceasta, la rându-i, trebuie să reflecte viaţa din societate. Deci, a fost simplu să ajungem aici: internetul este indispensabil, inclusiv în sălile de examen" Dar până aici, danezii se confruntaseră cu două probleme majore. Întâi, au constatat că notele de pe parcursul anilor de liceu erau semnificativ mai mari decât cele pe care elevii le luau la examenul final. Au analizat subiectele şi au concluzionat că nu erau excesiv de dificile, aşa încât au pus diferenţele pe seama stresului suplimentar pe care îl crea elevilor atmosfera propriu-zisă a examenelor clasice. Pe parcursul liceului, evaluarea elevilor nu se mai face de mult în acest format clasic, cu zecile de copii înşiraţi în bănci, scriind de zor sub ochiul scrutător al profesorului-supraveghetor, ci prin metode de evaluare continuă, pe bază de proie