Prefectul judeţului Alba, Ghorghe Feneşer, a tras un semnal de alarmă cu privire la şoseaua Transalpina, care face legătura între staţiunea Rânca şi Obârşia Lotrului. Feneşer a precizat, citat de Agerpres, că nefinalizarea reabilitării şoselei, în condiţiile în care au fost abandonate după falimentul Romstrade, va face ca, pe parcurs, drumul să se deterioreze.
Prefectul Feneşer a solicitat autorităţilor care au în administrare şoseaua să identifice unele soluţii financiare pentru finalizarea lucrărilor de modernizare şi reabilitare a drumului DN67C, pentru că altfel, cea mai înaltă şosea din România riscă să devină inutilizabilă din cauza degradării accentuate.
La patru ani de la demararea lucrărilor pe cei 148 de kilometri dintre Sebeş, judeţul Alba, şi Bengeşti, judeţul Gorj, investiţia nu este finalizată, valoarea acesteia fiind de 1,3 miliarde de lei. În mai anul trecut, ministrul Transporturilor din acea vreme, Ovidiu Silaghi, declara, la Alba Iulia, că lucrările au fost executate în procent de 81,5% şi că recepţia era programată pentru luna septembrie 2012. Prefectul de Alba a menţionat, potrivit sursei citate, că asfaltarea este executată în mare parte, dar mai sunt de realizat lucrări deosebit de importante pentru siguranţa traficului rutier, cum ar fi turnarea, în unele zone, a stratului de uzură, consolidarea versanţilor şi montarea parapetelor de protecţie. Gheorghe Feneşer susţine că deja au apărut gropi în carosabil, în urma iernii şi a tranzitării drumului de către autocamioanele încărcate cu buşteni, prefectul subliniind că abandonarea lucrărilor şi nefinalizarea investiţiei vor duce la o degradare accentuată a infrastructurii rutiere.
De menţionat că, din păcate, până acum drumul nu beneficiază de semne de circulaţie, creând astfel dificultăţi conducătorilor auto, şi nici de indicatoare turistice, prin care să fie indicate obiectiv