Elevii care au terminat o clasă cu profil de matematică-informatică au susţinut miercuri examenul la matematică. După încheierea probei, cei mai mulţi tineri au susţinut că subiectele au fost accesibile, însă cu toţii au fost de acord că pentru a obţine o notă peste 9,00 ar fi fost nevoie de studiu intens.
„Subiectele au fost mai uşoare decât la simulare. Sunt chiar prost dacă nu iau!“, a spus unul dintre elevii care au susţinut examenul la Liceul „George Coşbuc“ din Capitală.
Şi profesorii susţin că testul a fost unul accesibil. Mai mult, unul dintre profesorii de matematică bucureşteni susţine chiar că subiectele au fost foarte uşoare.
„Cred că au fost mai uşoare pentru cei de la mate-info decât pentru cei de la tehnologic. As spune chiar jenant de uşoare. Practic, ca şi la Evaluarea Naţională, au păstrat modelul subiectelor date în sesiunea specială. Nu ar trebui să le pună probleme elevilor. În principiu a fost corect cum au procedat la Bac pentru că de la liceu nu toţi pleacă la facultate. Bacalaureatul este un test de verificare a cunoştinţelor dobândite în ultimii patru ani. Acest examen nu le trebuie tuturor mai departe si nu se face o ierarhizare a elevilor după susţinerea lui ca la Capacitate. Miza la Evaluarea Naţională este alta: în funcţie de notele dobândite copiii merg la un liceu mai bun, sau mai slab. Părerea mea este că mai marii de la Minister încercă să compenseze faptul că absolvenţii nu mai pot copia, din cauza camerelor de luat vederi instalate în clase, cu subiecte uşoare. Asta nu ajută însă pe nimeni şi mai ales pe copiii noştri”, a explicat profesorul.
E c Matematica M Mate-Info Var 02 LRO
E c Matematica M Mate-Info Bar 02 LRO
BACALAUREAT 2013 / Subiectele la Matematică şi la Istorie şi rezolvarea acestora, la Adevărul Live / mai uşoare ca cele de la simulare
Profesorul d