Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, este de părere că investiţia pentru Magistrala 6, cea care ar uni Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni şi pentru care s-a început încă de acum doi ani o colaborare cu o firmă japoneză, este una nejustificată şi mult prea costisitoare. Fenechiu crede că traficul subteran nu este destul de intens pentru o asemenea cheltuială.
"În ceea ce priveşte legătura dintre Gara de Nord şi Otopeni, Magistrala 6, aşa cum este numită, daţi-mi voie să vă spun că un miliard şi vreo 200 de milioane de euro cât este estimarea pentru această magistrală, mie personal mi se pare uriaşă, şi eu nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă. Dacă această magistrală nu va face decât legătura între aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, vreau să vă gândiţi că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului”, a declarat Fenechiu, într-o conferinţă de presă, citat de Medifax.
Ministrul Transporturilor a oferit o comparaţie cu traficul de pe un tronson similar al Metrorex, arătând că va fi unul cu circa o sută de ori mai puţini pasageri. Cu toate astea, Fenechiu nu a uitat să menţioneze că România se află într-o ”situaţie delicată” având în vedere contractul semnat deja cu o firmă japoneză.
Mai exact, la sfârşitul anului 2011, Metrorex a semnat un contract de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou. Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România, având ca subconstractanţi SC Seneca Group International SRL şi Systra Franţa SA.
Într-o primă etapă, consultantul a avut ca sarcină revizuirea studiului de fezabilitate pentru eficientizarea costurilor prin regândirea rutei şi