Greşeli de tehnică legislativă, texte contradictorii sau depăşiri ale limitelor revizuirii, printre erorile depistate în textul adoptat de comisia condusă de şeful Senatului.
84 de erori, dintre care 66 de fond, 12 de tehnică legislativă şi şase observaţii generale au fost contabilizate în raportul Consiliului Legislativ (CL) asupra proiectului de revizuire a Constituţiei. Printre amendamentele contestate figurează şi cel care practic include Legea Minorităţilor în Constituţie.
Fără a contesta reducerea atribuţiilor sale constituţionale, CL nu este de acord cu eliminarea Preşedinţiei dintre instituţiile puterii executive. „Semnalăm că în enumerarea autorităţilor care reprezintă puterea executivă nu se regăseşte şi şeful statului. Precizăm că limitarea prerogativelor constituţionale pentru şeful statului nu determină excluderea acestei instituţii din sfera puterii executive", se spune în documentul CL, motiv pentru care se propune eliminarea articolului în care sunt definite componentele celor trei puteri ale statului, între care preşedintele nu figurează.
În egală măsură, CL nu acceptă nici definirea parlamentului drept „for suprem de decizie al naţiunii", formulare care, în viziunea membrilor CL, pune parlamentul pe o poziţie superioară, în privinţa exercitării suveranităţii, în relaţie cu voinţa poporului exprimată prin referendum. Din acelaşi motiv CL califică drept „discutabilă" prevederea care impune aprobarea parlamentului pentru declanşarea unui referendum din iniţiativă cetăţenească.
Nu lipsesc nici articolele care se bat cap în cap. Spre exemplu, printre condiţiile dizolvării parlamentului figurează respingerea unei singure propuneri de învestire de guvern, dar în procedura de învestire a guvernului sunt prevăzute şi detaliate trei propuneri consecutive de premier pe care trebuie să le facă preşedintele. De asemenea, CL apreciază dr