Emoţiile bacalaureatului sunt trăite nu numai de copii şi de părinţi, ele par să îi implice şi pe cititori şi pe telespectatori. Psihologul Bogdana Bursuc ne spune ce impact emoţional are acest lucru asupra elevilor şi asupra rezultatelor la examene.
Mai mult ca în oricare an, bacalaureatul este dezbătut pe larg de presă, ţinând prima pagină a ziarelor şi deschizând emisiunile de ştiri.
Astfel, nu numai că ne sunt prezentate informaţiile din punct de vedere jurnalistic, dar profesorii sunt invitaţi la emisiuni pentru a rezolva în direct subiectele. Ca să nu mai vorbim de prezentarea pe larg care se face fraudării examenelor care au loc în această săptămână!
Dincolo de toate aceste aspecte, atenţia prea mare pe care presa o acordă bacalaureatului poate influenţa personalitatea copilului. Atenţie! Pe termen scurt, scandalul din jurul „bacului” îi poate afecta performanţa la examenele rămase. Vineri, 5 iulie, bacalaureatul se încheie cu proba la alegere a profilului şi specializării (proba E d).
Ratarea, privită ca o catastrofă
Despre mediatizarea care se face bacalaureatului ne-a vorbit psihologul Bogdana Bursuc de la Mind Institute Bucureşti:
„Este influenţat modul de procesare a informaţiei şi de estimare a riscurilor - supraestimare: o informaţie la care suntem supraexpuşi ne face să percepem o probabilitate mai mare a pericolului şi să crească semnificaţia sau miza acestui eveniment de viaţă în mintea copiilor şi părinţilor, astfel încât ratările să fie percepute în termeni de catastrofă, iar succesul în termeni de realizarel. Acest lucru face ca valoarea personală să fie legată de un astfel de rezultat”.
Citeşte mai multe pe clicksanatate.ro