Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) intenţionează să achiziţioneze, până în 2016, 50 de minibusuri, automate de taxare şi reîncărcare carduri, automate de vânzare titluri de călătorie, autobuze care să înlocuiască jumătate din parcul auto existent. De asemenea, se vor fabrica tramvaie noi, care să înlocuiască aproximativ 30% din parcul circulant. Mai mult, până în 2016, vor fi înlocuite toate troleibuzele. Toate aceste prevederi fac parte din proiectul de hotărâre ce va fi discutat joi de consilierii generali ai municipiului Bucureşti.
Planul de administrare propus de RATB ţine cont de modernizarea parcului auto, ce are un grad de uzură relativ ridicat (peste 70%) - aproximativ 80% pentru tramvaie, aproximativ 90% pentru troleibuze şi 65% pentru autobuze, după cum se precizează în proiectul de hotărâre. Pentru înnoirea flotei auto este pregătit un buget de aproximativ 760 milioane de lei.
În afară de înlocuirea totală sau parţială a mijloacelor de transport, RATB va demara o serie de lucrări de modernizare a liniilor de tramvai în următoarele zone: strada Nicolae Teclu (între Depoul RATB Titan şi bucla întoarcere tramvaie), Bdul Camil Ressu (de la strada Râmnicu Vâlcea la Bdul Fizicienilor), Bdul Basarabia (între bucla de întoarcere tramvaie Republica şi Bdul Chişinău), Bdul Mihalache şi intersecţia Şos. Chitilei cu Bucureştii Noi, Bdul Bucureştii Noi (între Depoul Bucureştii Noi şi bucla Laromet), strada Lizeanu (între Bdul Ştefan cel Mare şi strada Maica Domnului), Bdul Basarabia (între Bdul Chişinău şi Piaţa Hurmuzachi), str. Puţul lui Crăciun, str. Dornei, str. Aviator Popişteanu, str. Clăbucet, str. Vagonului (între U.R. şi strada Lizeanu), Calea Şerban Vodă, Bdul Gh. Şincai, str. Nerva Traian până la Bdul Octavian Goga, Bdul Pompei (de la str. Petricani la bucla de întoarcere tramvaie Pipera), strada Armand Călinescu (de la Vasile Lascăr