O companie aeriană care se respectă vrea să fie profitabilă are un grad de ocupare de circa 75%, în timp ce avioanele Tarom sunt pline doar în proporţie de 61%, a declarat miercuri într-o conferinţă Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Tarom.
"Avioanele noastre sunt în aer undeva între şase şi zece ore. O companie care se respectă şi vrea să fie profitabilă trebuie să aibă de la 14-15-18 ore în sus", a afirmat Pascariu.
Nicolae Demetriade, numit recent director executiv la Tarom, a spus că dincolo de reducerile de costuri, care se pot face relativ uşor, compania trebuie să se dezvolte şi ca volum al business-ului.
Reprezentanţii CA al Tarom au spus că aşteaptă de la conducerea executivă a companiei propuneri privind înnoirea flotei.
"Vreau să înţelegeţi că, în niciun caz, dacă va fi vorba de optimizarea flotei, nu va fi într-un termen scurt. Va fi de perspectivă, fiindcă toate lucrurile acestea se vor face extrem de greu. Sunt costuri foarte mari", a afirmat Demetriade.
Dan Pascariu a adăugat că dacă reprezentanţii Corpului de Control din Ministerul Transportului, care fac un audit la Tarom, vor constata că directorul general, Christian Heinzmann, a făcut anumite achiziţii care nu sunt benefice pentru companie, acesta ar putea fi demis.
"Domnul Demetriade s-a lăsat foarte greu convins de către restul Consiliului de Administraţie să accepte pentru o perioadă limitată să pună umărul la ... Nu-şi doreşte să fie ..., a mai fost director general, iar la succesul pe care l-a avut în sectorul privat, numai asta nu-şi doreşte, bătaie de cap în plus", a mai spus Pascariu.
Tarom a înregistrat pierderi de 66 milioane de lei în primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai puţin faţă de rezultatul negativ estimat în planul de management.
Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminar