Bacalaureatul 2013 se apropie de final, iar profesorii din centrele de corectură au nevoie de un simţ al umorului dezvoltat pentru a verifica lucrările elevilor. Proba scrisă de Limba şi literatura română a generat numeroase “perle”, absolvenţii de clasa a XII-a dând dovadă de multă imaginaţie.
Astfel, la Bacalaureatul 2013, elevii de la profilul uman au generat şi ei „perle”, deşi au studiat intensiv limba şi literatura română şi nu ar trebui să facă astfel de greşeli. La subiectul „Importanţa unui jurnal în viaţa adolescentului”, elevii s-au întrecut în afirmaţii haioase:
• „Jurnalul este un prieten pentru noi care nu va spune niciodată secretele e foarte important să scrie un jurnal la vârsta maturităţii, deoarece ai trecut prin multe şi gândeşti alfel. Un prim exemplu sunt chiar eu care m-am hotărât să îmi scriu un jurnal pentru a-mi pune gândurile pe foaie.”
• „Un alt argument care arată importanţa unui jurnal este reprezentat de faptul că acesta ne permite să ne amintim experienţele neplăcute prin care am trecut. De exemplu: cum trecem peste problema reprezentată de faptul că trebuie să prezentăm tema şi viziunea despre lume într-un text poetic, când noi ne-am axact strict pe proză, respectiv romanul. Sunt sigur că această pagină va fi una amuzantă peste câţiva ani, mai ales că acum încă nu ştiu cum să rezolv problema menţionată.”
• Aşa cum M. Eliade s-a folosit de jurnal pentru a scrie romanul Maitreyi, aşa putem face şi noi la vârsta a doua, după modelul din viaţa cotidiană. De exemplu David Beckam a promovat o carte despre viaţa lui ajungând la un profit de cinci milioane de euro pe vânzări.
Comentând poezia “Plumb” de George Bacovia, elevii uită orice logică de exprimare în limba română: „Strofa ilustrează sentimentul de iubire care dormea dus.”;“Prin intermediul sintagmei «amorul meu de plumb» este evidenţiată toxicitatea iubi