Două spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei “Campioni la micul dejun”, au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care a considerat că acestea încalcă legislaţia audiovizualului, scrie Mediafax.
CNA a analizat, marţi, campania publicitară pentru margarina Rama “Campioni la micul dejun”, pentru copiii din clasele I-IV, promovată de Nadia Comăneci.
În aceste spoturi se spune că Rama şi Nadia Comăneci “promovează importanţa micului dejun şi a unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate”, fiind difuzate şi declaraţii ale acesteia pe acest subiect.
Membrii CNA au considerat că aceste spoturi încurajează copiii să mănânce margarină, care nu este un produs sănătos atunci când este consumat în cantităţi mari.
De asemenea, membrii CNA au considerat că spoturile pentru margarina Rama au încălcat articolul 120, alineatele 2 şi 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia “Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă. În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare”.
Reclamele ar putea fi redifuzate după ce vor fi modificate astfel încât să respecte reglementările în vigoare.
Două spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei “Campioni la micul dejun”, au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care a considerat că acestea încalcă le