Începutul acestui an nu a fost unul încurajator, întreaga piaţă din România ar putea înregistra o scădere de 5-8%, sub nivelul de 300 mil. euro
În acest context, producătorii se orientează către noi pieţe de desfacere
O redresare uşoară ar putea fi posibilă prin reluarea investiţiilor din construcţii şi accelerarea exporturilor către pieţele UE
Anul acesta, piaţa de tâmplărie PVC va scădea cu 5-8%, consumatorii fiind mai rezervaţi când vine vorba de investiţii în renovări sau în construcţii, potrivit estimărilor VEKA România.
În acest context, producătorii se orientează către exporturi şi către identificarea unor noi pieţe de desfacere.
Reprezentanţii companiei spun că începutul acestui an a fost unul destul de dificil pentru această industrie. "După stabilizarea în 2012 a pieţei locale de tâmplărie PVC la o valoare estimată la 300 milioane de euro, începutul acestui an nu a fost unul încurajator. Consumatorii sunt mult mai rezervaţi atunci când vine vorba despre investiţiile în construcţii sau renovări", au explicat aceştia.
Astfel, reprezentanţii companiei sunt de părere că întreaga piaţă din România ar putea înregistra o scădere de aproximativ 5-8%, până la finalul anului. În schimb, o redresare uşoară ar putea fi posibilă prin reluarea investiţiilor în domeniul construcţiilor şi accelerarea exporturilor către pieţele Uniunii Europene.
Clienţii se orientează către produsele premium
"Recesiunea a avut şi efecte pozitive, deoarece a condus la creşterea cotei de piaţă a companiilor producătoare de tâmplărie PVC, care furnizează produse de calitate superioară. Principalul factor de evoluţie a pieţei locale de tâmplărie termoizolantă este opţiunea clienţilor pentru produsele premium, care le aduc beneficii pe termen lung şi mediu. Este adevărat, consumatorul este mult mai rezervat în a cheltui. Dar atunc