Lunea trecută, prefectul Lucian – Eduard Simion a luat parte, la Bucureşti, la un seminar intitulat: „Administraţie competentă, unitară şi modernă”, etapă în cadrul unui amplu proiect. „De fapt, toţi prefecţii şi subprefecţii participă la un program de perfecţionare şi pregătire continuă, care se desfăşoară pe parcursul a cinci luni de zile, câte trei zile pe săptămână, în grupe de câte douăzeci, trecând prin diferite module de interes major pentru cursanţi, în sensul că sunt trecute în revistă noile modificări şi noutăţile în domeniul nostru: tehnică legislativă, coordonarea serviciilor deconcentrate, comunicare, situaţii de urgenţă etc. Modulele sunt strict necesare, în măsura în care suntem puşi la punct cu legislaţia şi ne sunt actualizate cunoştinţele”, a declarat prefectul tulcean.
În paralel, la acest eveniment, care a fost realizat în urma unui studiu de politici publice, referitoare la înalta funcţie publică, politici care au fost prezentate de către directorul de proiect, Lavinia Nemeş, responsabil la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, precum şi de ceilalţi membri în programul – pilot de formare – specializare, s-a scos în evidenţă un studiu foarte atent asupra acestei categorii de înalţi funcţionari publici – prefect şi subprefect.
„În cadrul agendei, mi-a revenit sarcina, din partea Asociaţiei Prefecţilor şi Subprefecţilor din România, să prezint un material pe care l-am intitulat «Funcţia de prefect şi subprefect în contextul actual». Am ţinut neapărat să «plictisesc» audienţa, prezentând în circa jumătate de oră toate atribuţiile pe care le are prefectul, conform celor o sută de acte normative în vigoare în acest moment, ca preşedinte sau vicepreşedinte la diferite «comitete şi comiţii» cu caracter permanent sau provizoriu, cât şi cu profil regional sau judeţean, pentru Tulcea. Sunt patruzeci de legi, treizeci de ordonanţe