Magistrala 6 de metrou care trebuia să facă legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni ar putea să nu mai fie construită. Ea ar putea fi înlocuită cu un proiect suprateran, şi mai precis banalul tren, conform ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu. Motivul principal îl reprezintă costurile incredibil de mari la care este estimată construcţia magistralei, aproximativ 1,2 miliarde de euro. Şeful de la Transporturi a subliniat că ideea noului proiect este exclusiv a sa, nefiind încă discutată cu premierul Victor Ponta sau cu alţi membri ai Guvernului.
Mai mult decât atât, ministrul este convins că numărul maxim de pasageri potenţiali pe această ar fi foarte redus. Potrivit acestuia, proiectul suprateran ar putea fi de zece ori mai ieftin şi mult mai eficient.
”1,2 miliarde de euro cât este estimarea pentru această Magistrală 6, între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, mi se pare o sumă uriaşă şi nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă. Dacă această magistrală nu va face decât legătura între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, vreau să vă gândiţi că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Dacă faceţi o comparaţie cu nivelul de pasageri pe care îl are pe un tronson similar Metrorex, veţi vedea că este de vreo 100 de ori mai mare", a declarat Fenechiu.
Deşi situaţia este ''uşor delicată", întrucât există un contract cu japonezii, şeful de la Transporturi a spus că vrea să propună Executivului înlocuirea Magistralei 6 cu un proiect suprateran. “Vreau să propun Guvernului să înlocuim acest proiect cu unul suprateran, pentru că avem infrastructură feroviară până aproape de Aeroportul Otopeni şi am putea prelungi această infrastructură şi, eventual, să o introducem în subteran în zona aeroportului şi să avem o legătură de 1