Cel mai nou dintre mallurile sucevene, deschis în 2009, este şi primul care şi-a închis porţile. Galleria Mall, o investiţie de 25 de milioane de euro, inaugurată cu patru ani în urmă, a devenit acum doar o clădire pustie, în care s-au îngropat o mulţime de bani.
„Moartea” mallului sucevean, care a mers în pierdere încă de la înfiinţare, a devenit oficială odată cu plecarea celui mai mare chiriaş, Penny Market, care deţinea cel mai mare spaţiu închiriat şi reprezenta şi principala „ancoră” a centrului comercial, atrăgând acolo clienţii.
Penny Market din cadrul Galleria Mall s-a închis definitiv de la 1 iulie, iar clienţii care nu ştiau încă acest lucru se opreau miraţi în faţa uşilor închise ale centrului comercial, pe care era lipit un anunţ, „Magazin închis”, prin care erau direcţionaţi către cealaltă locaţie în care funcţionează, din cartierul Burdujeni.
Ieri, una din intrările în mall era complet blocată, cu obstacole puse în faţa uşilor de sticlă automatizate, care acum „refuzau” să se mai deschidă, iar pe cealaltă intrare, câţiva oameni cărau într-o dubiţă ultimele piese de mobilier ale unui fost magazin de electrocasnice.
„Strângem tot şi plecăm până nu ne dau aştia afară”, povesteşte, la telefon, unul dintre cei care se ocupă de mutare.
În mall, o linişte mormântală. Paşii îmi răsună în clădirea goală. Zgomotul lor se rostogoleşte pe betonul podelei, se izbeşte de uşile închise ale magazinelor, de vitrinele goale, de obloanele trase, pe care, uneori vezi câte un mesaj care încerca să mascheze realitatea cruntă „Închis pentru renovare”, „Inventar” sau „În curs de amenajare”.
De fapt, multe din aceste mesaje sunt afişate de luni de zile, de când magazinele au fost închise, fără ca alţi agenţi economici să mai preia în chirie spaţiile respective.
O „moarte” anunţată
Declinul Galleria Mall, care a devenit clar l