Săptămâna aceasta, lanţul britanic de supermaketuri Sainsbury's şi-a cerut scuze pentru un angajat care a refuzat să servească o clientă, până aceasta s-a oprit din vorbil la telefon. Care este comportamentul acceptabil, la cumpărături?
Povestea angajatului de la Sainsbury's care a refuzat să servească clientul ilustrează complexitatea etichetei de supermarket: vorbitul la telefon în timp ce stai la coadă este inacceptabil, dar permis. „Sainsbury's nu are o politică anume împotriva lui, precum nici alte magazine sau supermarketuri, aşa că, în acest caz, atât clientul, cât şi angajatul au greşit”, scrie „The Guardian”. Cum navighezi printre minele de acest fel în viaţa socială modernă? Cotidianul britanic a propus un ghid al supravieţuirii decente într-un supermarket. O plimbare la supermarket poate fi, pentru consumator, o experienţă extra-corporală. Cel mai bine este să te duci singur şi să-ţi laşi creierul pe standby. De aceea este ok să ignori oamenii pe care îi ştii, iar la nevoie, chiar să te ascunzi de ei. Este, de fapt, un gest de politeţe, aşa că nu te simţi ofensat dacă cineva îţi face asta. Dacă trebuie neapărat să vorbeşti cu un vecin sau o cunoştinţă, fă-o scurt şi nu te opri să mergi înainte. Dacă staţionezi, eşti în drum. Este în regulă să accepţi o monstră de brânză sau şuncă, dar ia aminte că persoana care îţi înmânează asta nu valorifică opinia ta în niciun fel. Este acolo ca să te oprească din a lua prea multe. Este important să spui „Mulţumesc” când persoana din faţa ta, de la coadă, aşază un separator între produsele lui şi ale tale. Contactul vizual, în schimb, nu este obligatoriu. Eşti la cumpărături, nu la întâlnire. Ocazional, un ingredient exotic va deruta angajatul nou de la casă. Poţi vedea în asta o oportunitate să fii arogant şi să priveşti confuzia, dar persoana din spatele tău este în grabă. Aşa că este ok să spui „fenel”. Nu cont