Apple a fost si anul acesta cel mai valoros brand la nivel global, cu o valoare de 185 de miliarde de dolari, desi actiunile companiei scad continuu pe bursa din toamna anului trecut, potrivit BrandZ, topul celor mai valoroase branduri la nivel global realizat de compania de cercetare Millward Brown
Astfel, daca in septembrie anul trecut actiunile Apple ajungeau la un maxim istoric de 705,07 de dolari per actiune, in prezent valoarea acestora este mult mai mica, compania inchizand sedinta Nasdaq din 2 iulie la un pret de 418,4 de dolari per actiune.
Valoarea brandului american este estimata a fi mai mare cu 71,4 miliarde de dolari decat cea a urmatorului clasat, Google.
Ce i-a asigurat pozitia, in ciuda pierderii increderii investitorilor? Andra Constantinescu, account manager in cadrul Daedalus Millward Brown, filiala locala a Millward Brown, compania de cercetare care a realizat clasamentul, a explicat pentru Wall-Street.ro evolutia Apple.
Topul celor mai valoroase branduri tehnologice in 2013
•Pretul actiunilor Apple a scazut dupa lansarea iPhone5, in septembrie anul trecut, care nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor. In plus, inlocuirea Google Maps cu o versiune Apple plina de probleme a generat ingrijorare in randul investitorilor, creandu-le perceptia ca, odata cu incetarea din viata a lui Steve Jobs, s-a stins si capacitatea brandului de a livra un design creativ si produse fiabile. Citeste si:Nita propune vanzarea gazelor pe o bursa de energieCand vom vedea campionii economiei private pe Bursa?SIF Moldova a cazut cu 18% in ziua ex-dividend
• In ciuda unei scaderi accentuate a pretului actiunilor, Apple a ramas cel mai valoros brand in tehnologie datorita puterii brandului. Desi Samsung se apropie de Apple cu viteza foarte mare, cu o crestere de 51% in valoare si cu o ascensiune de 2