Directorul general al Tarom, Christian Heinzmann, nu a indeplinit nici 30% din obiectivele propuse in planul de management, iar din cele 12 contracte pe care a spus ca le-a renegociat, doar unul a fost schimbat, potrivit lui Dan Pascariu, presedintele CA al Tarom.
“Pana la momentul actual, Heinzmann nu a indeplinit nici 30% din obiectivele propuse in planul de management. Heinzmann a spus la vremea respectiva ca a renegociat 12 contracte, intre timp am ajuns la concluzia ca a renegociat un singur contract, cel de handling de la Frankfurt, care prevede o reducere de 400.000 de dolari pe an”, a declarat presedintele CA al Tarom.
Pascariu mai spune ca avioanele Tarom stau prea mult timp la sol si ca au un grad de ocupare sub limita profitabilitatii.
“O companie care vrea sa fie profitabila trebuie sa aiba un avion in zbor peste 14 ore, insa aeronavele Tarom zboara intre 6 si 10 ore. Gradul de ocupare al aeronavelor Tarom este de 68%, in mod normal ar trebui sa fie de peste 75%”, mai spune Pascariu.
Consiliul de Administratie mai este nemultumit si de faptul ca Heinzmann nu a inceput procesul de restructurare si a angajat 40 de persoane pentru operatiuni la sol, desi Tarom are prea multi angajati.
Pascariu mai spune ca reducerea pierderilor Tarom se datoreaza "unor masuri luate de catre CA inainte de numirea lui Heinzmann, cum ar fi rationalizarea achizitiilor, precum si datorita scaderii pretului la combustibil si a cheltuielilor cu amortizarile".
Referitor la trecerea pe profit in luna mai, Consiliul de Administratie a mai spus ca "in fiecare an Tarom inregistreaza venituri mai mari in perioada de vara, datorita biletelor achizitionate in avans. Dupa incheierea sezonului turistic, pierderile vor reveni in lipsa unor masuri de restructurare majora".
Consiliul de Administratie a hotarat pe 22 iunie suplimentarea resurselor necesa