Tariful de trecere a podului peste Dunare de la Feteşti-Cernavodă s-a majorat începând cu 1 aprilie până la 13 lei pentru autoturisme. Aceasta este a doua creştere a tarifului din acest an, având în vedere că în 3 februarie taxa s-a mai majorat o dată până la 12 lei, anterior acestei date fiind de 11 lei. Majorarea taxei este ilegală, intrând în conflict cu prevederile OG 15/2002.
Mai mult decât atât, volumul imens de bani proveniţi din taxa de trecere a podului de la Feteşti-Cernavodă este colectat ILEGAL, conform aceloraşi prevederi.
Mai precis, Art. 1-1 (1) din OG 15/2002 arată că "Stabilirea nivelului tarifelor de trecere şi al tarifelor de concesiune are la bază principiul recuperării costurilor de construcţie, de operare şi de întreţinere."
Aşadar, taxa de pod trebuie colectată pentru acoperirea costurilor de construcţie, de operare şi de întreţinere a podului.
Să ne uităm un pic la cifre:
Conform unui material publicat recent de business24.ro, lucrările de reabilitare a podului de la Cernavodă au costat până în 340 de mii de euro anul trecut.
La o solicitare a business24.ro, CNADNR a declarat că în 2012 veniturile încasate din taxa de la Feteşti s-au ridicat la 14,5 milioane de euro.
La solicitarea Capital, Ştefan Crângaşu, avocat colaborator senior Rada şi Asociaţii ne-a declarat:
„Cadrul legal (OG 15/2002) prevede că nivelul tarifului de trecere are la bază acoperirea costurilor de construcție, operare şi întreținere ale statului.
Dacă plecăm de la premisa amortizării realizate a costurilor de construcţie şi nu se iau în calcul eventualele lucrări de reabilitare ori reparaţie, nivelul costurilor cu operarea rămânând relativ constant, atunci valoarea anuală a tarifului de trecere este necesar să fie egală cu valoarea costurilor de întreţ