> Şefii acestora vor avea venituri salariale diminuate, iar aparatul de specialitate ar putea pierde specialiştii pe care îi are la această dată
Actul normativ guvernamental privind anularea posturilor vacante din administraţia publică afectează şi Primăria municipiului Suceava, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, şeful executivului reşedinţei de judeţ, Ion Lungu. Potrivit edilului-şef sucevean, eliminate din organigrama aparatului de specialitate a administrativului, cât şi a instituţiilor publice subordonate fără personalitate juridică, vor fi nu mai puţin de 152 de posturi neocupate. Astfel, administraţia locală va rămâne doar cu circa 600 de posturi de funcţionari publici şi personal contractual, dintr-un total de 747 existent în prezent. „Există 152 de posturi vacante, dintr-un total aprobat de 747 de posturi, ocupate efectiv la momentul acesta fiind 595 de posturi. Mai avem şi 10 posturi unice, care, conform legii, pot fi păstrate. Deci reducerea este de până la circa 600 de posturi”, a subliniat Lungu. Primarul Sucevei evidenţiază că, în condiţiile menţionate, există riscul transformării sau desfiinţării unor direcţii şi servicii, situaţie în care, pierzându-şi indemnizaţiile de conducere, şefii vor avea venituri salariale diminuate, iar aparatul de specialitate ar putea pierde specialiştii pe care îi are la această dată. „Voi avea discuţii cu directorii din Primărie, cu şeful de la resurse umane şi cu secretarul municipiului. Există riscul să fie desfiinţate o serie de direcţii de servicii, dar vom face tot ce putem să ne reorganizăm în aşa fel încât să le păstrăm. După cum se ştie, salariile în administraţia publică sunt destul de mici, iar în măsura în care le vom mai diminua, angajaţii nu vor mai fi motivaţi să lucreze aşa cum trebuie”, a declarat ocupantul fotoliului din Areni, adăugând că se va încerca menţinerea funcţiilor de direct