* BCR a vândut două tone de metal preţios, din 2009
Aurul fizic pare să reprezinte, în continuare, un activ care stârneşte interesul investitorilor, deşi cotaţia metalului preţios a pierdut douăzeci şi cinci de procente în luna iunie, cea mai puternică depreciere din august 2010, iar, între timp, nu şi-a revenit decât marginal. Astfel, BCR a anunţat, ieri, că a vândut peste două tone de aur clienţilor săi, din anul 2009 până în prezent, valoarea tranzacţiilor ridicându-se la aproximativ 300 milioane lei. Aurul vândut a luat forma lingourilor de dimensiuni mici şi a monedelor, cele mai căutate fiind cele de o zecime de uncie (3,11 grame) şi cele de o uncie (31,10 grame), potrivit reprezentanţilor instituţiei financiare.
Clienţii BCR pot să cumpere aur din agenţiile băncii, trebuind, însă, să plaseze o comandă prealabilă, pentru că acesta este adus din Aus¬tria. Cantităţile de cel puţin o sută de grame pot fi stocate la bancă, în timp ce cantităţile mai mici trebuie să fie ridicate de clienţi. Aceştia pot alege să ceară răscumpărarea monedelor şi/sau a lingourilor cumpărate, situaţie în care BCR îi oferă contavaloarea acestora.
Cele mai mari tranzacţii cu aur s-au realizat în cadrul diviziei de private banking, valoarea medie fiind de 40 kg de aur pe tranzacţie.
Reducerea preţului aurului a determinat creşterea interesului pentru metalul fizic, ne-a declarat Laura Hexan, şefa Departamentului de Produse de Trezorerie Retail din cadrul BCR, care se aşteaptă la o cerere cel puţin la fel de mare ca anul trecut.
Aurul reprezintă o investiţie atractivă, deoarece contribuie la diversificarea portofoliilor, ca urmare a lipsei corelaţiei cu preţul acţiunilor, a corelaţiei inverse cu obligaţiunile, a lichidităţii ridicate şi a lipsei riscului de contrapartidă, potrivit domniei sale. "De asemenea, aurul oferă protecţie excelentă împotriva inflaţiei.