Giganţii Gazprom şi SOCAR se luptă momentan pentru poziţia a cincea în topul petroliştilor de pe piaţa românească, dar au planuri mari în ţara noastră.
După avalanşa de malluri şi supermarketuri, iată că România cunoaşte şi o altă „febră“: cea a benzinăriilor.
Intrarea gigantului rus Gazprom şi a companiei azere SOCAR pe piaţa locală pune concurenţa pe jar, căci noii competitori deschid de zor noi staţii şi au planuri agresive în ţara noastră pentru următorii ani. Dintre ceilalţi mari jucători, doar Petrom şi MOL se aflau pe profit, ceea ce pune o presiune suplimentară.
Umăr la umăr
Grupul azer de stat SOCAR a anunţat marţi deschiderea celei de-a 15-a benzinării din România. Situată la Piatra Neamţ, aceasta vine cu o serie de inovaţii, precum fast-food unde se servesc shaorma şi kebab, dar şi amplasarea unor tablete de pe care clienţii pot intra pe internet.
Până acum, SOCAR s-a concentrat pe zona Moldovei şi a investit în acest an 22 de milioane de euro, având un buget total pe 2013 de 50 de milioane de euro.
Mai mult, compania a achiziţionat terenuri pentru benzinării în toată ţara, astfel că sigla azerilor va apărea curând în toate zonele României. „Investiţiile SOCAR România în reţeaua de retail, la nivel naţional, sunt în creştere. Suntem în punctul în care am achiziţionat terenuri pentru benzinării în toată ţara: în curând o să vedeţi staţii sub brandul SOCAR în toate zonele României. Avem planificat pentru anul în curs un buget de 50 de milioane de euro. Planul de investiţii, numărul benzinăriilor şi ritmul dezvoltării naţionale în 2013 depind de dinamica pieţei carburanţilor din România, dar şi de întregul proces birocratic de autorizare“, a declarat Hamza Karimov, directorul executiv al SOCAR România.
În 2011, compania anunţa planul de a ajunge în ţara noast