Pavilionul maritim românesc a fost atribuit unei firme din Cipru, în urma unei licitaţii cu iz penal. Jurnalul Naţional a prezentat în exclusivitate cine sunt pionii principali ai acestei afaceri, dar şi cine se ascunde în spatele firmei cipriote. Fostul directorul al Autorităţii Navale, Andrian Mihei, a acordat un interviu, în care explică dedesubturile acestei afaceri controversate.
Jurnalul Naţional: Cum s-a atribuit contractul prin care România a rămas fără pavilionul maritim?
Andrian Mihei: Anul trecut, în august s-a organizat o pseudo licitaţie. Fără să se facă vreun caiet de sarcini, fără să fie publicat pe SEAP, fără să aibă acordul Consiliului de Conducere, “băieţii” au postat un anunţ prin care voiau să achiziţioneze un serviciu de intermediere. Adică, să găsească pe undeva un agent, care să aducă nave sub pavilion românesc. Şi normal trebuia să primească un comision. Domnul Constantin Matei, cel care a postat anunţul a făcut treaba aceasta la presiunea domnului Valentin Preda, care era secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Atunci, Matei s-a îmbolnăvit subit. Apoi, a mai fost schimbat un director care s-a dat lovit când a trebuit să semneze contractul. După ce s-au dat toţi loviţi, a fost numit domnul Olteanu Eugen, pe 12 septembrie 2012. În aceeaşi zi a semnat contractul prin care s-a dat pavilionul maritim românesc, fără a avea mandat din parte consiliului de conducere. Apoi a secretizat acest contract.
J.N.: Cine a primit contractul?
Nişte afacerişti din Germania, care aveau relaţii cu partidul care se află la putere în Germania şi cu doamna Angela Merkel. Aceştia au mai venit în urmă cu doi ani cu un proiect de contract, care fusese făcut de o firmă din Anglia, pentru a primi administrarea pavilionului. Atunci, la Ministerul Transporturilor s-a făcut o comisie şi juriştii au zis că nu se poate ren