Tribunalul Bucuresti a decis joi anularea cererii de suspendare a privatizarii CFR Marfa, depusa de americanii de la Omnitrax. Astfel, GFR, castigatorul licitatiei, a mai trecut un hop pana la preluarea transportatorului feroviar.
Sentinta pronuntata joi de catre instanta nu este insa definitiva. Astfel, cererea americanilor de suspendare a procedurii de privatizare ar putea fi reexaminata in termen de 15 zile.
Luand in calcul decizia instantei, se poate spune ca Gruia Stoica, proprietarul GFR, compania care a castigat licitatia, este in mod oficial viitorul actionar majoritar al CFR Marfa.
Omnitrax Inc., cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus la jumatatea lunii iunie o contestatie la procesul de privatizare. Compania care iesise din cursa de privatizare solicita suspendarea procesului pana la rezolvarea contestatiei.
"Omnitrax contesta procedura de privatizare derulata pana la 5 iunie 2013 si finalizata cu o instiintare emisa de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decazuta din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare. Aceasta instiintare este dovada unui proces netransparent si a unui calendar de privatizare care nu oferea niciunui investitor de buna credinta ocazia sa depuna o oferta legitima si argumentata, deoarece procedura permitea doar o saptamana pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date in format neprelucrabil", mentiona sursa citata.
Omnitrax, companie afiliata Grupului Broe, este un operator feroviar care are peste 17 linii scurte si cai ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale in porturi, facilitati transload si operatiuni de comutare.
Ministerul Transporturilor a anuntat, in data de 6 iunie 2013, ca doar doi investitori, respectiv Grup Feroviar Roman si Asocierea Transferoviar G