Că românii sunt inventivi, ştie toată lumea. Chiar şi străinii au fost uimiţi atunci când au intrat în relaţii de afaceri cu românii. De aici până la evitarea taxei numită „timbru de mediu”, aferentă achiziţiei de maşini vechi din străinătate, a rămas doar un pas. Care, în acest moment, a şi fost făcut. Practic, este exploatată o prevedere a legii, care permite în locul „timbrului de mediu” de sute sau mii de euro, plata unei simple taxe notariale în lei. Practic, legea actuală prevede că autoturismele care provin din partaj sunt scutite de la plata taxei respective, aşa că „descurcăreţii” au început să cumpere maşinile „second-hand” din străinătate împreună cu un prieten, ori chiar cu un membru al familiei. Ulterior, după aducerea maşinii în ţară, cei doi merg la notar pentru partaj. Operaţiunea îi costă circa 250 de lei, dar aşa evită „timbrul de mediu” şi intră în legalitate. Rămâne de văzut cât va dura până când legea va fi amendată, pentru a le închide românilor şi această „portiţă”.●
Că românii sunt inventivi, ştie toată lumea. Chiar şi străinii au fost uimiţi atunci când au intrat în relaţii de afaceri cu românii. De aici până la evitarea taxei numită „timbru de mediu”, aferentă achiziţiei de maşini vechi din străinătate, a rămas doar un pas. Care, în acest moment, a şi fost făcut. Practic, este exploatată o prevedere a legii, care permite în locul „timbrului de mediu” de sute sau mii de euro, plata unei simple taxe notariale în lei. Practic, legea actuală prevede că autoturismele care provin din partaj sunt scutite de la plata taxei respective, aşa că „descurcăreţii” au început să cumpere maşinile „second-hand” din străinătate împreună cu un prieten, ori chiar cu un membru al familiei. Ulterior, după aducerea maşinii în ţară, cei doi merg la notar pentru partaj. Operaţiunea îi costă circa 250 de lei, dar aşa evită „timbrul de mediu” şi intră în