Aflate în patrimoniul istoric al judeţului Ialomiţa, podurile dunărene de peste Braţul Borcea, din zona Feteşti, au fost transformate în ţinte pentru hoţii de fier vechi. La mare căutare sunt dalele pietonale şi barele metalice.
Monumente istorice date uitării
Podurile peste Dunăre din zona Feteşti au fost proiectate între anii 1854-1925 de către marele inginer Anghel Saligny.
În lungime totală de 4078 metri, construcţiile au fost considerate la momentul inaugurării lor, cele mai lungi poduri din întreaga Europă. Mai mult, ele au fost trecute şi pe lista monumentelor istorice din judeţul Ialomiţa.
Cu toate acestea, podurile lui Anghel Saligny de la Feteşti se luptă de mai bine de 20 de ani să facă faţă tranziţiei. Recent, ele au devenit ţinte pentru hoţii de fier vechi. Cel mai afectat de furia hoţilor este podul rutier, acolo unde hoţii au reuşit să sustragă numeroase dale din pasajul pietonal.
Cazul este cunoscut de către toţi poliţiştii din zonă, însă suspecţii sunt greu de prins. S-ar părea că pe mesele de lucru ale Poliţiei Municipiului Feteşti şi Poliţiei Transporturi Feroviare au fost înregistrate dosare penale cu privire la furtul de pe poduri.
Nici podul feroviar n-a avut pace. Hoţii de fier au sustras în ultimii ani mai multe bare metalice. Localnicii din Feteşti se tem să mai traverseze construcţiile pentru că riscul de a cădea în apele Dunării e iminent. Mai mult, furia hoţilor ar pune în pericol chiar siguranţa construcţiilor. „Am primit sesizări cu privire la faptul că se fură de pe aceste poduri, dar noi autoritatea locală nu prea avem ce să facem pentru că nu sunt în administrarea noastră” a declarat Gheorghe Catrinoiu, primarul municipiului Feteşti.
CNADNR se face că lucrează
Într-adevăr, instituţia care are în grijă podurile dunărene de la Feteşti este