Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislaţia audiovizualului.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot publicitar pentru apa de gură Listerine care a fost difuzat pe Antena 1, Kanal D, Prima TV şi Antena 3.
CNA a primit o reclamaţie în urma difuzării acestui spot, potrivit căreia clipul "induce în eroare" telespectatorii, întrucât în el se regăsesc informaţii contradictorii cu privire la procentul bacteriilor distruse de persoanele care folosesc Listerine.
Potrivit monitorizării CNA, în spot se spune o dată că Listerine "distruge până la 99% din bacteriile rămase în urma periajului", iar altă dată că "distruge 99,9% din bacterii".
Florin Gabrea, membru al CNA, a fost de părere că nu este cuantificabilă cantitatea de bacterii rămase în gură la un anumit moment astfel încât să îţi poţi da seama ce înseamnă 99%.
Astfel, membrii CNA au considerat că spotul Listerine încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
În acest caz, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că spotul publicitar pentru apa de gură Listerine nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.
Decizia a fost luată cu şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu şi Radu Călin Cristea) şi