Obiceiul de concesionare de servicii publice unor operatori privaţi, pe perioade lungi şi foarte lungi, continuă să se observe la Timişoara. Primăria a decis să atribuie un contract de mentenanţă a fântânilor publice, pe un interval de patru ani.
Fântâni întreţinute pe patru ani
Municipalitatea timişoreană a anunţat, zilele trecute, atribuirea pe o perioadă de patru ani a serviciilor de întreţinere a fântânilor publice din oraş. După ce a precizat că e dispusă să dea pentru aceste servicii suma de trei milioane de lei, de acest contract s-au arătat interesaţi doar trei agenţi economici.
Câştigătorul licitaţiei se va ocupa de inspecţie, încercări, măsurări, reglări, reparări, întreţinere, detectarea defecţiunilor, înlocuirea componentelor, service, curăţenie, în scopul menţinerii în stare de funcţionare a echipamentelor hidraulice ale celor 92 de fântâni forate pentru distribuţie apă potabilă şi a celor 31 de puţuri forate pentru distribuţie apă industrială aflate în patrimoniul Primăriei. Ca de obicei, la fel ca şi în cazul altor contracte ale Primăriei, şi acest contract presupune o marjă de variaţie extrem de mare. Potrivit acordului-cadru, “cantitatea minimă este de 123 de fântâni pe an, iar cantitatea maximă este de 1.476 de fântâni pe an”.
Interesant este faptul că Municipalitatea a decis să repartizeze un astfel de contract pe patru ani, deşi actul nu presupune o continuitate pentru firmele de specialitate, care oricum trebuie să aibă deja procurate utilajele necesare, deci putea fi împărţit în contracte de doi ani sau de un an.
Consilierul local P.D.-L. Maria Sărăcan susţine, însă, că legea permite ca, în cazul prestărilor de servicii, atribuirea de contracte să se facă pe o perioadă maximă de patru ani.“În cazul concesiunilor, nici nu este prevăzut un termen limită, legea lăsând autoritatea contra