Fiesta este unul dintre cele mai de succes modele produse vreodată de Ford pe continentul european, în parte şi datorită îmbunătăţirilor constante care i-au fost aduse.
Actuala generaţie Fiesta a debutat în 2008. Deşi au trecut aproape cinci ani, designul proaspăt şi tineresc este departe de a se fi demodat, însă faceliftul aplicat la jumătatea carierei unui model este un „must” pentru fiecare producător care se respectă. Restilizarea modelului de clasă mică este vizibilă aproape exclusiv la partea frontală, unde toate noile elemente gravitează în jurul grilei supradimensionate, inspirate din cea a lui Focus. Noul design accentuează personalitatea Fordului Fiesta 1.0, care pare că s-a maturizat, lăsând în urmă spiritul ludic al modelului precedent. În spate, diferenţele sunt mult mai reduse, reflectându-se în compoziţia blocurilor optice. Şi habitaclul este destul de mult schimbat. În timp ce zona tabloului de bord nu ascunde modificări notabile, consola centrală a fost complet redesenată, înglobând un ornament nobil, de tip „piano black”. Poziţia la volan este cam înaltă, ceea ce este un avantaj pentru confort şi vizibilitate, dar nu şi pentru dinamism. Deşi vorbim de un model de clasă mică, pasagerii vor avea suficient spaţiu datorită unei bune organizări a habitaclului. Doar la drum lung, şoferul ar putea să fie deranjat în zona genunchilor de consola centrală destul de masivă.
Motor reuşit
Motorul de 1,0 l, produs la Craiova, este deja celebru, câştigând, anul acesta, pentru a doua oară consecutiv, titlul „Engine of the Year”. L-am testat în versiunea sa de 100 CP, care oferă un cuplu maxim de 170 Nm încă de la 1.400 rpm, ceea ce face ca reacţiile la apăsarea pedalei de acceleraţie să fie suficient de prompte aproape indiferent de regimul motorului. Automobilul este destul de bine antifonat - confortul acustic ni s-