Judeţul Timiş îşi caută industria pe care o avea înainte de 1990, pierdută în primii ani ai privatizării capitaliste haotice, care a dus la ruinarea unora dintre cele mai mari branduri care au consacrat economia bănăţeană în lume: Guban, Comtim, Kandia, Fructus, Modatim, UMT, Solventul, Azur, Spumotim, Dermatina, Electrotimiş, Electromotor, AEM, UNTIM, Avicola. Sunt doar câteva nume cu greutate ale economiei locale care aduceau valută forte în ţară prin fructificarea materiei prime autohtone până la faza de produs finit, producţia mergând în procent de peste 90% la export. Acum, oficialii judeţeni, împreună cu Agenţia de Dezvoltare Economico-Socială Timiş (ADETIM), au lansat proiectul intitulat ”Model experimental de măsurare a dezvoltării convergente regionale (NUTS III şi agregat) în procese economice nestabilizate – etapa I”, care urmăreşte reindustrializarea economico-socială a zonei, fie prin revitalizarea unor branduri care au activat înainte de 1990 şi au dispărut după Revoluţie, fie prin promovarea industriilor tinere. ”Alegerea sectoarelor şi a produselor se va face pe bază de măsurări, de experienţă în domeniu, de necesităţi viitoare ale judeţului Timiş, dar şi de tendinţele din regiunile UE şi din judeţele alăturate. În paralel cu acest demers se va face şi o demonstraţie privind cooperarea dintre două regiuni învecinate. Timişul, prin firmele localizate în Timişoara, în împrejurimi şi în judeţ, va avea şansa unor avantaje atât din producţie – industrii tinere, cu sau fără susţinere din fonduri nerambursabile locale, naţionale sau europene -, cât şi din comerţ”, a declarat pentru AGERPRES Sergiu Bălaşa, director ADETIM. Bugetul total propus pentru proiectul acesta este de 2,3 milioane de lei, din care 92 de mii de lei reprezintă contribuţia ADETIM, ca sumă nerambursabilă. Potrivit lui Sergiu Bălaşa, anul 2013 este caracterizat ca fiind crucial d