In cazul golaniei de la CFR Marfa conditiile de “privatizare” se modifica si dupa anuntarea castigatorului.
Este exact ceea ce anticipam ca si maniera de lucru din partea Ministrului Fenechiu in “Saga CFR Marfa continua: daca nu se platesc banii?”.
Privatizarea CFR Marfa nu a fost doar gresit structurata si facuta pe fuga sub un pretext fals, presiunea FMI, dar a si evoluat pe parcursul procesului pina cand nu a ramas decat un singur ofertant.
Acest ofertant nu are banii si prin urmare singura iesire din situatie prin care nu pierde avansul este ca tranzactia sa nu primeasca aviz european si de la Consiliul Concurentei.
Pretextul invocat de Ministrul Fenechiu este amuzant atata timp cat o aritmetica simpla sugera concentrarea economica de la bun inceput, potrivit adevarul.ro..Aceste elemente, descoperite de abia acum de Ministru, sunt de bun simt in orice privatizare mai ales cand este vorba de o companie aflata pe agenda de interes a CSAT-ului.
„Este o propunere de modificare pe care am trecut-o în hotărârea de guvern pentru că nu ne permitem să ne jucăm, să facem privatizarea şi după aia cineva să mi-o anuleze. Aşa ceva nu cred că ar fi benefic pentru nimeni. În momentul în care am lansat procedura de privatizare, nu ne permitea legea să anticipăm că cineva ar putea să facă o concentrare economică“, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
“Dacă Consiliul Concurenţei sau alte instutuţii ale statului ne vor spune că nu se poate adjudeca licitaţia, bineînţeles că ea va trebui anulată şi bineînţeles că banii vor fi returnaţi celui care i-a dat, pentru că nu e vina lui. Eu sper din toată inima să nu se întâmple acest lucru”, a adăugat ministrul.
Despre “privatizarea” CFR Marfa am scris in Privatizarea CFR Marfa un remake dupa DD-Oltchim dar cu mult mai putin “lirism” / P.S.2 Dan Diaconescu poate participa si la CFR Ma