În referire la activitatea de prelungire a valabilităţii permiselor de arme letale sau neletale, care se desfăşoară permanent la nivelul Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, prin Serviciul Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase, facem următoarele precizări:
Deţinătorii de arme au obligaţia de a se prezenta la ghişeul Serviciului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase având asupra lor următoarele documente :
- permisele de armă (tip A și B) şi armele înscrise în acestea;
- actul de identitate;
- permisul de vânătoare;
- cererea tip care va fi completată şi semnată inclusiv pe verso de către titularul permisului de armă;
- o fotografie color ( dimensiune 4 x 5 cm);
- adeverinţa care să ateste calitatea ce a determinat autorizarea pentru a deţine
arma de apărare şi pază (în cazul persoanelor care îndeplinesc o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii publice), a demnitarilor, magistraţilor, diplomaţilor, militarilor şi poliţiştilor;
- documentele de predare-primire (contract de închiriere) a armelor de apărare
şi pază, (în cazul în care sunt închiriate de la armurierii autorizaţi);
- adeverinţă care să ateste calitatea de instructor în poligonul de tragere, antrenor sau sportiv de tir categoria I ori membru al loturilor naţionale sau olimpice sportiv, pentru persoanele care deţin arme de tir si nu sunt vânători autorizaţi;
- atestatul de colecţionar, în cazul persoanelor fizice care deţin arme în colecţie;
- certificatul medical tip, din care să rezulte că persoana este aptă să deţină şi
să folosească arme si muniţii, eliberat de o unitate sanitară specializată, cu cel mult 6 luni înainte de depunerea cererii;
- aviz psihologic din care să rezulte că persoana este aptă să deţină şi să folosească arme şi muniţii, eliberat cu cel mult 12 luni înainte de depunerea cererii