În perioada 01 iulie – 31 decembrie a.c., Serviciul Arme, Explozivi, Substanțe Periculoase din cadrul I..P.J. Bacău desfășoară o acţiune privind prelungirea valabilităţii permisului de armă.
În conformitate cu prevederile art. 25 din Legea 295/2004, permisul de armă are o valabilitate de 5 ani, termen care se calculează de la data eliberării sau, după caz, de la data ultimei prelungiri.
În vederea prelungirii valabilităţii permisului de armă, titularul acestuia trebuie să se prezinte înainte de împlinirea termenului de 5 ani, la structura de poliţie specializată, în a cărei rază de competenţă teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa.
Acţiunea de prelungire a valabilităţii permiselor de armă se va desfăşura în perioada 01.07 – 31.12.2013, la sediul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Bacău în zilele de luni şi joi, între orele 09:00 – 15:00.
Deasemenea, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, lucrătorii Serviciului A.E.S.P. se vor deplasa în localităţile de pe raza judeţului Bacău, conform graficului, în vederea preluării documentelor.
Titularul dreptului de deţinere, port şi folosire arme şi muniţii trebuie să prezinte următoarele documente:
- permisele de armă (tip A și B);
- atestatul de colecţionar, în cazul persoanelor fizice care deţin arme în colecţie;
- armele înscrise în aceste documente;
- actul de identitate în original şi copie;
- permisul de vânătoare în original şi copie;
- cererea tip;
- o fotografie color ( dimensiune 3 x 4 cm);
- adeverinţa care să ateste calitatea ce a determinat autorizarea pentru a deţine arma de apărare şi pază;
- certificatul medical tip, eliberat de o unitate sanitară specializată, cu cel mult 6 luni;
- aviz psihologic eliberat cu cel mult 12 luni înainte de depunerea cererii, de către un psiholog autorizat pentru astfel de te