Din cauza poziționării periferice, impactul noii legături dintre România și Bulgaria va fi mai mic decât s-ar fi putut aștepta de la o investiție de aproape 300 de milioane de euro
În 2012, exporturile Uniunii Europene către Turcia au totalizat 75 de miliarde de euro, în timp ce statele UE au importat din această țară mărfuri în valoare de peste 47 de miliarde de euro. Cele mai multe produse ajung la destinație cu ajutorul transportului naval, altele sunt expediate cu trenurile de marfă, dar cantități deloc neglijabile călătoresc între Turcia și continent (mai ales către statele din centrul Uniunii) pe șosele. Pentru un camionagiu care pleacă din Istanbul și are ca destinație Budapesta, cel mai scurt drum este prin Sofia și Belgrad - 1.340 de kilometri, din care 920 pe autostradă, iar trecerea prin Serbia costă 34 de euro pentru un vehicul de peste 12 tone.
Cum însă la frontiera dintre Bulgaria și Serbia și apoi la cea dintre Serbia și Ungaria timpul mediu de așteptare pentru un turist este de o oră și jumătate, iar în anumite perioade poate ajunge și la trei-patru ore, mulți șoferi turci preferă varianta prin România, pe la Giurgiu. Mai lungă cu 110 kilometri, cu doar 520 de kilometri de autostradă, varianta le scoate din buzunar nouă euro pentru rovinieta pe o zi și 12 sau 25 de euro taxa pentru Podul Prieteniei (în funcție de direcția în care traversează Dunărea). Dacă din punct de vedere financiar traseul prin țara noastră cântărește cam la fel de mult ca acela prin Serbia, apartenența noastră la UE și uniunea vamală dintre Turcia și Bruxelles (datând încă din 1995) simplifică mult procedurile și reduc timpii de așteptare la graniță. Așa că, începând din 2007, tranzitul rutier prin Serbia între Orient și Occident a scăzut cu circa 35%, potrivit calculelor autorităților de la Belgrad.
Podul de peste Dunăre de la Vidin-Calafat, ina