Prin propunerile de revizuire a Constituţiei, s-a încercat „spargerea” Consiliului Superior al Magistraturii, desfi inţarea parchetelor, inactivarea Instanţei Supreme. Sursa: NICU DÎRDÎIAC
Orientaţi cu faţa spre trecut, puşi pe plătit poliţele pentru răfuiala politică de astă-vară. Aşa s-au apucat în acest an politicienii Puterii să întocmească proiectul de revizuire a Constituţiei României. Pe lângă faptul că procesul nu a respectat regulile de transparenţă, nici măcar nu au fost consultaţi specialişti în drept constituţional, astfel că multe dintre amendamentele propuse fie de liberali, fie de pesedişti, udemerişti sau PPDD-işti sunt în total dezacord cu procesele de reformă realizate până în prezent în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV). Unele propuneri sunt de-a dreptul iresponsabile, aruncând în aer tot eşafodajul constituţional.
Viziunea celor care s-au implicat în modificarea Legii Fundamentale este halucinantă. Parlamentul e transformat într-o superputere, faţă de surorile mai mici, Executivul şi Autoritatea Judecătorească. Preşedinţia - golită de atribuţii - a fost scoasă din rândurile puterii executive, Curtea Constituţională a fost deposedată de competenţe. Consiliul Superior al Magistraturii era văzut „spart” în două, Inspecţia Judiciară - devenită eficientă - era şi ea „mătrăşită”. Procurorii nici nu mai erau văzuţi organizaţi în Parchete.
Magistraţii puteau fi chemaţi la ordine de Parlament, să fie audiaţi - fapt ce este o intruziune în sfera puterii judecătoreşti. Parlamentarii şi-au ridicat scuturi puternice de imunitate în faţa anchetatorilor şi Instanţa Supremă era cât pe ce să nu mai judece dosarele cu parlamentari. Sunt doar câteva dintre exemplele de amendamente pentru revizuirea Legii Fundamentale a României.
Politicienii au ignorat mai întâi solicitările repetate ale magistraţilor de a-i informa cu privire