Grupele de grădiniţă şi clasele pregătitoare au modificat activitatea şcolii în două schimburi. Din lipsă de spaţiu, directorii de şcoală transformă bibliotecile, căminele culturale şi cabinetele de informatică în săli de clasă pentru preşcolari.
Spaţiile pentru preşcolari au devenit o problemă în toate şcolile rurale. Unele comune au în construcţie grădiniţe, aflate în diverse stadii, dar lucrările au fost stopate din lipsă de finanţare. Aprobarea şi finanţarea proiectelor au avut drept motivaţie numărul de copii, constant sau în creştere, precum şi inexistenţa unor spaţii educative corespunzătoare.
Grupa pregătitoare din Valea Ursului, în biblioteca şcolii
Întreruperea finanţării a determinat conducerile unităţilor de învăţământ să înghesuie copiii în şcoli şi să organizeze orele de curs în două schimburi. “Pentru grupa pregătitoare din acest an, formată de 12 copii, am fost nevoiţi să improvizăm un spaţiu în bibliotecă. Avem nevoie de un local nou de grădiniţă, dar nu mai putem spera la fonduri guvernamentale sau europene, deoarece finanţările vin foarte greu. În satul Chilii, autorităţile locale au construit, din fonduri de la bugetul local, o clădire pentru preşcolari. Doar primăria ar putea să ne ajute la construcţia unei grădiniţe şi pentru preşcolarii din Valea Ursului”, a precizat profesoara Iuliana Spătariu, directorul Liceului Tehnologic din Valea Ursului.
Cabinetul de informatică din Bahna, transformat în spaţiu pentru preşcolari
La Școala Gimnazială din satul Izvoare, comuna Bahna, lipsa spaţiului pentru preşcolari a determinat conducerea unităţii de învăţământ să organizeze cursurile în două schimburi. “La ultima şedinţă de Consiliu Local, s-a propus căutarea unui spaţiu potrivit pentru desfăşurarea activităţii celor două grupe de preşcolari şi a clasei pregătitoare. Varianta în două schimburi nu este posibilă, deoarece cur