Situaţia va fi analizată de o comisie a Inspectoratului Școlar Judeţean.
Teza la matematică a unei absolvente de gimnaziu a primit, după contestaţii, o notă cu 3,30 puncte mai mare decât nota acordată iniţial. Astfel, teza pe care, iniţial, a fost trecută nota 5,10 a primit, în final, nota 8,40. Teza a fost corectată, practic, de trei ori, nota finală fiind cea acordată de cea de-a treia comisie de corectare. Prima corectare a avut loc în centrul de examen. A doua corectare s-a făcut după ce eleva a contestat nota iniţială. Întrucât între nota acordată iniţial şi nota obţinută după contestaţii exista o diferenţă mai mare de 1,5 puncte, teza a fost din nou sigilată şi trimisă unei noi comisii de corectare. Nota finală a tezei a rămas nota acordată de această ultimă comisie.
“Au fost patru situaţii în judeţ în care diferenţa dintre nota acordată iniţial şi nota finală a fost mai mare de 1,5 puncte. După încheierea examenului, vom analiza aceste cazuri, pentru a vedea cum a fost posibilă o asemenea diferenţă. Vom discuta cu profesorii corectori care au avut în mână aceste teze, pentru a afla ce s-a întâmplat. La fiecare examen sunt posibile erori de corectare, tocmai de aceea este prevăzută şi sesiunea de contestaţii, dar, de obicei, diferenţele dintre cele două note sunt mici. Decizia finală în legătură cu membrii comisiei de corectare o vom lua după ce vom încheia cercetările”, a spus inspectorul şcolar general Viorel Stan.
Situaţia va fi analizată de o comisie a Inspectoratului Școlar Judeţean.
Teza la matematică a unei absolvente de gimnaziu a primit, după contestaţii, o notă cu 3,30 puncte mai mare decât nota acordată iniţial. Astfel, teza pe care, iniţial, a fost trecută nota 5,10 a primit, în final, nota 8,40. Teza a fost corectată, practic, de trei ori, nota finală fiind cea acordată de cea de-a treia comisie de corectare. Prima corectar