Promovarea operatorilor de servicii medicale prin publicitate ramane relativ constanta, intr-o perioada in care estimarile cu privire la evolutia serviciilor medicale private nu sunt tocmai pozitive.
Astfel, MediaTrust a prezentat topul celor mai promovate centre medicale in prima jumatate a anului 2013.
Medlife ocupa primul loc in topul centrelor medicale cu cel mai mare numar de reclame difuzate (520), in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2013, costurile operatorului ajungand la aproximativ 72.000 de euro.
Laurus Medical este al doilea centru medical, cu 190 de reclame si un RC de 433.000 de euro.
Locul trei este ocupat de OncoFort cu 163 de reclame. Clinica a inregistrat 115 de reclame, urmata indeaproape de Spitalul Monza, cu 114 reclame.
DermaVital ocupa locul locul sase in top, cu 110 reclame si un RC de 176.000 de euro, fiind urmat de Centrul Medical Academica (88 reclame), Proctoline (69 reclame), Clinica Ama Optimex (62 reclame) si Regina Maria (58 reclame).
Daca ne uitam la costurile cu publicitatea, observam ca desi MedLife are cele mai multe reclame in primele 6 luni din acest an, nu a si cheltuit cel mai mult. Astfel, clinica Laurus Medical a platit cel mai mult pentru publicitate, urmata de OncoFort, Clinica On, DermaVital si Regina Maria.
Brand Cost (euro) MedLife 72,152 Laurus Medical 433,424 OncoFort 284,060 Clinica On 201,427 Spitalul Monza 32,485 dermaVITAL 176,295 Centrul Medical Academica 96,668 Proctoline 131,390 Clinica Ama Optimex 99,200 Regina Maria 132,122
Raportul MediaTrust contine si o distributie a reclamelor pe surse media. Statiile de radio au inregistrat cel mai mare volum de publicitate la categoria centre medicale, 721, urmate de televiziuni, cu 619 reclame difuzate. Presa scrisa a numarat 473 de machete tiparite in perioada 1 ianuar