Tribunalul Bucureşti a anulat cererea companiei americane OmniTrax de suspendare a procedurii de privatizare a CFR Marfă, adjudecată în urmîă cu două săptămâni de Grup Feroviar Român (GFR), cu drept de reexa¬mi¬nare în 15 zile.
OmniTRAX, unul din cei trei in¬vestitori înscrişi în cursa pentru CFR Marfă, a anunţat la 17 iunie că a contestat procesul de privatizare şi cere reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.
Com¬pania americană a depus con¬testaţii la Tribunalul Bucureşti, Ministerul Fi-nanţelor, Ministerul Transporturilor şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Ministerul Transporturilor a anunţat la 6 iunie că privatizarea CFR Marfă va continua doar cu Grup Feroviar Român şi asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz, în condiţiile în care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă.
Companie afiliată grupului Broe, OmniTRAX este un operator feroviar cu peste 17 linii scurte sau căi ferate regionale în America de Nord, servicii intermodale în porturi, facilităţi transload şi operaţiuni de comutare.
Ulterior, şi asocierea româno-austriacă a anunţat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi că îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate.
Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
În ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup -