După ce a pierdut, la Cluj, licitaţia organizată de Municipalitate pentru achiziţia de tramvaie, Imperio de la Astra Vagoane Călători Arad a pierdut şi la Sofia o licitaţie similară tot în faţa concurenţilor PESA din Polonia. Patronul Astra încearcă să găsească o explicaţie e eşecurilor.
Compania Astra Vagoane Călători, producătoare a tramvaiului Imperio, a eşuat pentru a doua oară la o licitaţie municipală pentru achiziţia de tramvaie în faţa aceluiaşi concurent. Deşi Imperio este fabricat pe o licenţă Siemens, anul trecut, la Cluj, şi acum, la Sofia, a pierdut în faţa polonezilor de la PESA care vând un model inferior tehnic celui românesc.
Dacă anul trecut licitaţia de la Cluj-Napoca a fost pierdută pentru că preţul era mai mare decât cel cu care au venit polonezii, acum Imperio a pierdut chiar dacă se oferea mai ieftin. „Am fost cu 150.000 de euro pe tramvai mai ieftini decât PESA şi tot am pierdut. Ni s-a cerut o dovadă că aceste tramvaie circulă pe undeva, referinţe. Ei bine, acest tramvai circulă în vreo 20 de oraşe din Germania, numai că acelea sunt produse în Germania. Dacă sunt făcute la noi, brusc nu mai sunt bune. Noi chiar am depus un memoriu de protest la Comisia Europeană pentru că trebuie să se înceteze cu discriminarea” , a spus, pentru ECONOMICA.NET, patronul Astra, Valer Blidar.
Potrivit acestuia, proiectul Imperio se învârte într-un cerc vicios: nu vinde pentru că nu are referinţe şi nu are cum să aibă referinţe dacă nu se vinde. „Nu ne susţine nimeni. Anul trecut, la Cluj, ne-au pus românii noştri beţe în roate, ce pretenţii să avem de la bulgari? În Polonia, când PESA a scos un nou model de tramvai, statul a făcut imediat o comandă de 100 de tramvaie. La noi, nimic”, se plânge Blidar. Totuşi , acesta este convins că în perioada următoare va vinde primele tramvaie, la un an după ce a ieşit p