Unele explicaţii pe care le-am oferit joi, 4 iulie, pe Facebook s-au constituit de la sine într-un material de presă. Este vorba de discuţiile colaterale apărute în urma înmormântării unu regretat preot ortodox orădean, părintele Ioan Ciordaş.
Preotul ortodox Ioan Ciordaş a decedat zilele trecute în urma unui accident stupid. A lăsat în urma sa trei copii şi o comunitate care l-a iubit. S-a decis înmormântarea lui în curtea bisericii unde slujise de 6 ani, în cartierul Nufărul. A fost diacon al episcopului Ioan Mihălţan. Cei care au fost la înmormântarea acestui episcop spun că diaconul Ciordaş a fost printre cei care plângeau fără ca asta să fie îndatorire de serviciu.
Episcopul ortodox Sofronie Drincec nu a participat la priveghi sau la înmormântare. Episcopul greco-catolic Virgil Bercea a fost prezent la înmormântare. De aici au ieşit discuţii şi cred că e util să vedem ce şi cum.
Diaconul şi, ulterior, preotul Ioan Ciordaş a fost un om care a lăsat impresie bună în jur, şi ca diacon episcopal, şi preot. A slujit alături de episcopul Mihălţan şi episcopul Bercea, atunci când lucrurile acesta încă se puteau face împreună. Şi episcopul Petroniu, al Sălajului, a anunţat neoficial că ar dori să participe la înmormântare. Şi totuşi, nici unul din episcopii ortodocşi nu a participat.
Suntem la 5 ani fără câteva zile de la sinodul prin care PS Sofronie Drincec şi ÎPS Nicolae Corneanu au fost „judecaţi” pentru nişte fapte normale, de apropiere firească între culte. PS Drincec sfinţise Crişul în ianuarie 2008, împreună cu PS Bercea, episcopul greco-catolic al Oradiei iar ÎPS Nicolae Corneanu participase la o slujbă de sfinţire a unei biserici greco-catolice din Timişoara, unde s-a împărtăşit împreună cu cei prezenţi. După acea „judecată”, aprig cerută de ÎPS Bartolomeu Anania, care avea multe motive să-l urască pe confratele său bănăţean, s-a hotărât „i