Miniştrii britanici iau în calcul un plan pentru descurajarea imigraţiei, campania concentrându-se pe dezavantajele traiului în Marea Britanie, precum vremea ploioasă şi lipsa de locuri de muncă. "Vă rugăm să nu veniţi în Marea Britanie - plouă şi locurile de muncă sunt puţine şi prost plătite!". Astfel ar suna un posibil slogan al campaniei pe care Londra ar putea-o lansa pentru a descuraja lucrătorii români şi bulgari să vină în Marea Britanie, după eliminarea restricţiilor pe piaţa britanică la finalul acestui an, scrie presa britanică.
Această campanie va "corecta impresia potrivit căreia străzile de aici sunt pavate cu aur", a declarat un oficial la sfârşitul săptămânii, potrivit The Guardian , care adaugă că nu s-au dezvăluit informaţii despre felul în care va arăta campania, dacă aceasta îi va prezenta pe britanici "cât mai groaznic posibil" sau îi va încuraja pe potenţialii imigranţi să se bucure de Carpaţii români sau staţiunile bulgare de la Marea Neagră. În contextul în care guvernele din lumea întreagă cheltuiesc sume importante angajând consultanţi din Londra să le facă imagine, "ar fi o ironie dacă Marea Britanie ar opta să îşi strice imaginea", mai scriu jurnaliştii britanici. The Guardian aminteşte de precedentul din 2007, când Eurostar a făcut o campanie publicitară trenurilor sale în Belgia, în care apare un "skinhead" tatuat urinând într-o ceaşcă de porţelan chinezesc.
Daily Mail scrie că o "opţiune nucleară" ar fi declararea unei "urgenţe economice" cu scopul de a descuraja imigraţia, deşi avocaţii Guvernului au păreri împărţile despre legalitatea unei asemenea opţiuni. Publicaţia precizează că după introducerea unei limitări a sumelor de bani pe care imigranţii le pot solicita ca ajutoare, măsura poate fi plasată în centrul acestei campanii publicitare negative, ulterior, anul acesta.
Tabloidul Mirror comentează