Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi aflate în construcţie, cu o lungime cumulată de 250 de kilometri, sunt finalizate în proporţie de 68%, deşi multe dintre ele trebuia să fie gata în aprilie. Ritmul de construcţie din perioada 1 mai-1 iunie, de circa 2,7%, este de trei ori mai mic decât cel care se înregistra în luna mai a anului trecut şi pune sub semnul întrebării modul în care se vor desfăşura lucrările de construcţie anul acesta, mai ales că statul a redus puternic cheltuielile cu investiţiile. Compania de drumuri a plătit circa 1,2 miliarde de euro pentru aceste autostrăzi, echivalentul a două treimi din valoarea contractuală a acestora.
Cele zece şantiere de autostrăzi aflate în prezent în construcţie au înaintat, în medie, cu 2,7% în perioada 1 mai-1 iunie, în contextul în care în aceeaşi perioadă a anului trecut avansul era de circa 8%, arată calculele ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
În ciuda faptului că vremea a fost favorabilă lucrărilor, şantierele de autostrăzi au înaintat timid în luna mai, chiar dacă multe dintre ele sunt deja în întârziere. Cea mai mare parte a tronsoanelor aflate în prezent în construcţie trebuia să fie gata în aprilie, însă termenul de finalizare a fost prelungit până în toamnă sau chiar iarnă.
În perioada 1 mai-1 iunie, CNADNR a plătit foarte puţini bani către constructorii implicaţi în construcţia de autostrăzi, arată calculele ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri. Singurul tronson pentru care CNADNR a efectuat plăţi în luna mai este lotul al doilea din Orăştie - Sibiu unde constructorii Straco Grup şi Studio Corona au primit două milioane de euro.
Statul a plătit în ultimele luni facturi anterioare către constructori, iar în prezent a redus puternic cheltuielile cu investiţiile, pe