Proiectul administraţiei clujene de încurajare cu bani europeni a transportului cu bicicleta în oraş şi în comunele Floreşti şi Apahida trebuia finalizat în august 2013.
Primăria a obţinut o prelungire până în primăvara lui 2014, pentru a implementa reţeaua de staţii self-service de biciclete, piste şi trasee pentru biciclişti. Pistele şi-au schimbat traseul, motiv pentru care firma aflată în contract cu municipalitatea, Viacor Engineering, nu s-a putut achita la temen de acesta. Totuşi, în Cluj-Napoca sistemul ar putea să fie operaţional la finele anului.
În oraş s-a lucrat pe partea de implementare, fiind deja realizate majoritatea dintre cele 43 de puncte de închiriere de biciclete, câte revin municipiului din cele 50 incluse în proiect. „Anul acesta încercăm să terminăm sistemul, în aşa fel încât în municipiu să fie funcţional. Lucrăm la partea de software, dar şi la trasarea pistelor de biciclete şi la montarea de indicatoare şi stâlpişori. În ceea ce priveşte traseul spre Floreşti şi Apahida, modificarea acestuia a fost avizată de principiu de poliţie, însă aşteptăm documentul scris, care încă nu a fost emis. Noul traseu pe drumul european este mult mai bun", a menţionat Ovidiu Câmpean, şeful Direcţiei de comunicare, relaţii comunitare şi turism a primăriei.
În Floreşti şi Apahida s-au retrasat pistele pentru că traseul iniţial al acestora, gândit din 2010, a fost acoperit cu trotuare de administraţiile locale. Câmpean a adăugat că, având în vedere aceste modificări, municipalitatea a obţinut o prelungire cu şase luni a termenului de finalizare a proiectului. Firma care a câştigat licitaţia, Viacor Engineering, avea ca termen de contract luna august anul acesta pentru a termina staţiile, pistele (14 km) şi a aduce cele 500 de biciclete pe care clujenii le vor putea folosi.
Traseul de proiect pentru pistele de biciclete urma să porneasc