Conform unui nou sondaj, europenii ar fi dispusi, în majoritatea lor, sa îsi schimbe obiceiurile de cumparare si sa se orienteze catre produse mai ecologice, însa multi dintre ei considera ca nu au acces la suficiente informatii si nu au încredere în afirmatiile producatorilor legate de caracterul ecologic al produselor.
Sondajul privind „Atitudinile europenilor fa?a de construirea pietei unice a produselor ecologice” indica faptul ca mai mult de trei sferturi din respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele ecologice daca ar avea certitudinea ca produsele respective sunt cu adevarat ecologice (77%).
Cu toate acestea, doar cu putin mai mult de jumatate din cetatenii UE (55 %) considera ca sunt suficient de informati cu privire la impactul asupra mediului al produselor pe care le cumpara si le utilizeaza.
Marea majoritate a ceta?enilor UE considera ca achizi?ionarea de produse ecologice poate avea un impact pozitiv asupra mediului (89 %) si ca produsele respective sunt la fel de eficace ca si produsele obisnuite (74 %). Cetatenii care au declarat ca au încredere ca produsele etichetate ca fiind ecologice sunt mai putin daunatoare pentru mediu sunt cei mai numerosi în Portugalia (84 %), Malta (82 %), Franta (81 %) si Belgia (81 %), în schimb numarul acestora este semnificativ mai scazut în Germania (44 %), România (46 %) si tarile de Jos (47 %).
Putin peste jumatate din cetatenii UE (52 %) au, în general, încredere în afirmatiile producatorilor cu privire la performantele de mediu ale produselor lor, însa majoritatea (54 %) considera ca rapoartele societatilor cu privire la propriile lor performante de mediu nu sunt demne de încredere.
Cetatenii UE vor considera cel mai probabil ca afirmatiile care le sunt prezentate sunt exagerate sau înselatoare în România (40 %), Bulgaria (40 %), Grecia (39 %