Marile rivale din vârful pieţei de telefoane inteligente, Apple şi Samsung, sunt văzute destul de diferit de consumatori prin prisma produselor lor fanion – iPhone 5 şi Galaxy S4.
iPhone 5 de la Apple a primit cele mai multe comentarii pe reţelele de socializare de la lansarea sa în 2012, potrivit unui studiu al “We are Social”, depăşind covârşitor la acest capitol orice alt smartphone al competiţiei.
Cu toate acestea, unul din cinci comentarii postate pe reţelele sociale criticau cel mai recent produs al Apple, majoritatea plângundu-se de introducerea unei noi mufe de alimentare, inexactităţite sistemului Apple Maps şi cât de mult se aseamănă cu precedentele modele.
În acelaşi timp, Galaxy S4 de la Samsung a primit cele mai puţine plângeri, doar 11%, potrivit datelor de la analiştii We Are Social. Comentariile critice la adresa Z 10 au reprezentat 18%, iar cele la adresa Lumia 920 – 15%.
Apple are cei mai mulţumiţi clienţi
Pe de altă parte, un studiu realizat de JD Power privind cele mai bune smartphone-uri arată că iPhone s-a plasat pentru a noua lună consecutiv pe primul loc privind satisfacţia clienţilor. Potrivit acestui studiu, consumatorii au apreciat că performanţa telefonului lor este cea mai importantă caracteristică, fiind urmată de design şi alte caracteristici.
Astfel, în topul JD Power, Apple s-a plasat pe prima poziţie, cu 885 de puncte din 1.000 posibile, urmată de Nokia cu 795, în vreme ce Samsung s-a palsat e poziţia a treia cu 793, iar Motorola cu HTC pe locul 4 cu 792.
Blogurile şi forumurile, dominate de Samsung
În ceea ce priveşte primul studiu, We Are Social a scanat Twitter, blogurile, forumurile după lansarea celor mai importante patru telefoane inteligente: iPhone 5 de la Apple, lansat în septembrie 2012, Galaxy S4 de la Samsung, în martie 2013, BlackBerry Z10 în ianuarie 2013 şi Lumia 920 de