Dan Perjovschi, care a realizat la Sibiu un ziar vertical, cu desene şi comentarii politice critice la adresa contemporaneităţii, spune că nu acceptă să mulţumească unei bănci pentru că există ca artist.
Dan Perjovschi, în vârstă de 52 de ani, vorbeşte dezinvolt. E nonconformist, rebel, însă are pe deplin conştiinţa propriei sale valori. A făcut cu graffiti o nouă poezie urbană pe zidul de lângă Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu. Proiectul a fost demarat în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu din luna iunie, fiind deschis odată cu premiera spectacolului
„Solitaritate“, de Gianina Cărbunariu. Desenele lui Dan Perjovschi şi spectacolele de teatru vor ajunge la Bruxelles şi la Avignon în 2014, în cadrul unui proiect mai amplu, „Oraşe pe scenă“/„Cities on Stage“, iniţiat de Constantin Chiriac, directorul Teatrului „Radu Stanca“ din Sibiu. La finalul fiecărui proiect, desenele vor fi reunite într-o publicaţie în aer liber, un ziar vertical despre realităţile secolului al XXI-lea. Artistul, alături de soţia sa, Lia Perjovschi, locuiesc la periferia Sibiului şi şi-au construit, pe banii lor, un atelier în formă de cub. „Refuz poziţia asta de subaltern în care tot timpul trebuie să mulţumesc cuiva – unei bănci, unui preşedinte – pentru că eu exist ca artist“, spune el.
„Weekend Adevărul“: Ce înseamnă un ziar vertical în artă?
Dan Perjovschi: E al patrulea an în care îl fac. Prima dată l-am făcut într-un interior de club unde atârnă artiştii şi actorii, deci prima dată a fost un fel de test. Acum am făcut o combinaţie între ce desenez în mod normal în muzeele din lumea asta. În ultima vreme, arta de stradă a devenit şi ea un fel de media, sunt subiecte pe care media principală nu vrea să le trateze, le uită sau le pune într-un colţ. Arta mea le readuce în atenţie.
Tema din acest an a Festivalului de Teatru de la Sibiu a